Dom

Jesteś tym, co jesz, czyli 4 zasady sportowca na diecie wegańskiej.

Jesteś tym, co jesz, czyli 4 zasady sportowca na diecie wegańskiej.

Jedną z największych korzyści zdrowotnych płynących ze stosowania diety wegańskiej jest obniżenie stanu zapalnego jelit. Różni się ona znacznie od flory jelitowej osób nieodżywiających się w sposób wege (np.dieta keto). Czy wiesz, że możesz ją stosować nawet, wtedy gdy uprawiasz sport?

Dieta wegańska to zupełnie inna bajka?

Jeśli uprawiasz sport, musisz wiedzieć, że nieprzetworzone jedzenie (dieta wegańska odmiana raw wege) może dostarczyć Ci wszystkich potrzebnych składników. Nie zapomnij też, że naturalna regeneracja organizmu może przebiegać tylko wtedy, gdy jest on dobrze odżywiony. Dieta Premium oferuje doskonale zbilansowaną dietę wegańską dla sportowca. Indywidualny jadłospis zależy między innymi od liczby godzin, poświęcanych na aktywność fizyczną oraz intensywności treningu.

Cztery zasady diety dla sportowca vege

Dla przypomnienia każdy sportowiec kieruje się czterema ograniczeniami, które pozwolą mu prawidłowo funkcjonować przed i po treningu. Po pierwsze, chodzi o spożywanie odpowiedniej ilości białka. Weganin znajdzie je głównie w warzywach strączkowych (ciecierzyca, soczewica, fasola, bób, soja) oraz w niektórych kaszach, pestkach dyni i orzechach. Jak ilość białka będzie dla Ciebie prawidłowa? Zapotrzebowanie na białko to 1-2 g/kg masy ciała. Będąc na diecie wegańskiej, na pewno słyszałeś pytanie: skąd bierzesz białko? Jak widać, nie powinno stanowić to problemu.

Druga zasada sportowca praktykującego to podaż węglowodanów. Jak wiadomo jest ona niezmiernie istotna dla każdego sportowca. Dla porównania dieta keto Ci tego nie zapewnia. Będąc na diecie niskowęglowodanowej, organizm przestawia się na traktowanie tłuszczy, jako główne źródło energii. Jednak podstawowa jej zaleta to fakt, że może przyczynić się do szybkiej redukcji masy ciała. Z kolei, jako weganin, przed treningiem spożywaj lekkostrawne posiłki bogate w węglowodany złożone. Znajdziesz je przede wszystkim w pieczywie, makaronie, kaszach, ale także roślinach strączkowych i korzeniowych i liściastych.

Zasada numer trzy to jedzenie o stałych porach i tutaj dusza sportowca nie powinna mieć z tym żadnego problemu. Jedz częściej (max. 5 razy), lecz mniej. Nie zapomnij o żadnym posiłku, gdyż to spowoduje znaczny spadek energii, który będzie jeszcze bardziej odczuwalny po odbytym treningu. Poza ogólnym zmęczeniem Twoje mięśnie nie będą mogły właściwie się zregenerować. To już czwarta i ostatnia zasada. Na koniec warto pamiętać o ograniczeniu, które dotyczy wszystkich diet: rozmiar posiłku musi być dostosowany do wieku, masy ciała, poziomu aktywności fizycznej oraz stylu życia.

Jeśli nie masz czasu przygotowywać sobie posiłków samodzielnie lub zwyczajnie nie lubisz gotować, chętnie pomożemy w temacie. Sprawdź rozwiązanie tutaj: dieta pudełkowa dla sportowców

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.