villaaqua.pl

Blog podróżniczy

dieta na płaski brzuch
Lifestyle

Dieta na płaski brzuch – kilka sprawdzonych rad

Coraz więcej Polaków narzeka na wzdęty, duży brzuch. Nawet ci, którzy starają się w miarę zdrowo się odżywiać i systematycznie uprawiają rozmaite sporty, nie zawsze mogą pochwalić się idealnie płaskim brzuchem. Dlaczego tak się dzieje? Jak sprawić, by brzuch był płaski? Jaka jest odpowiednia dieta na płaski brzuch? Na te oraz na wiele więcej innych pytań odpowiedzi znajdują się poniżej. Warto więc poznać je jak najszybciej, by wdrożyć kilka zasad do swojej codzienności.

Dostrzeżenie problemu

Mimo, iż wiele osób ma nadwagę, to jednak nie każdy dostrzega problem i chce z nim walczyć. Najczęściej to panie postanawiają zmienić swój styl życia i kolokwialnie „zabrać się za siebie”, by móc cieszyć się zadowalającą sylwetkę. Znane trenerki fitness przekonują panie, iż płaski brzuch można osiągnąć nawet i w kilka dni. Jednak, czy taki efekt na pewno można uzyskać w zdrowy sposób? Czy po kilku dniach można mieć płaski brzuch i liczyć na to, że efekt utrzyma się na dłużej? Nie warto wierzyć w diety cud, niezwykłą moc suplementów oraz inne tricki, które sprawią, że po pięciu, czy siedmiu dniach będzie się posiadaczem płaskiego brzucha. Taki efekt wymaga bowiem pracy i wyrzeczeń. Można to bowiem osiągnąć, trzeba jednak się trochę postarać.

dieta na płaski brzuch

Odchudzanie brzucha

Na początek warto usiąść i na spokojnie przeanalizować swój styl życia. Trzeba bowiem uświadomić sobie, gdzie tkwi nasz błąd, który doprowadza do tego, że nasz brzuch po prostu wygląda nieatrakcyjnie. Wiele pań ma duży brzuch po ciąży. U panów z kolei bardzo często duży, odstający brzuch jest wynikiem zamiłowania do piwa i innych napojów z procentami. Są osoby, które zgodnie twierdzą, iż tak lubią fast foody oraz słodycze, że to ich gubi. Jeszcze inni z kolei stronią od jakiejkolwiek aktywności fizycznej, czego konsekwencją jest bardzo słaby metabolizm i odkładanie się tkanki tłuszczowej właśnie w okolicach brzucha. Trzeba bowiem stwierdzić, iż duży brzuch nie tylko wygląda nieestetycznie, ale przede wszystkim może w przyszłości być on źródłem wielu chorób. Warto więc jak najszybciej zadbać o to, by go odmienić – w odpowiedni, zdrowy sposób.

Zobacz także: https://www.villaaqua.pl/jedzenie-na-wycieczke-w-gory-o-czym-trzeba-pamietac/

Dieta na płaski brzuch

Coraz częściej na stronach społecznościowych znanych trenerów fitness można dostrzec hasło „brzuch robi się w kuchni”. To powiedzenie ma w sobie wiele prawdy, gdyż tak naprawdę to od tego co jemy w dużej mierze zależy to, jak będzie wyglądał właśnie nasz brzuch. Przede wszystkim warto zacząć od systematyczności. Stałe pory posiłków to podstawa. Nasz żołądek powinien wiedzieć o jakich porach otrzyma energię, by nie musiał magazynować (odkładać) jedzenia. Warto więc jeść przynajmniej 5 lekkich, zdrowych posiłków o stałych porach dnia. W tym trzeba postawić na przynajmniej dwa ciepłe dania. Oprócz tego obowiązkowo należy zadbać o to, co znajduje się na talerzu. Wiele osób zgodnie twierdzi, iż odkąd zmieniło swoją dietę na pełnowartościową i składającą się z wielu kolorowych warzyw i owoców, czuje się znacznie lepiej. Nic dziwnego. Jedząc na co dzień posiłki tłuste, przepełnione węglowodanami, wysokokaloryczne nie można czuć się dobrze i lekko.

Zobacz także: https://artdermaclinic.pl/wartosci-odzywcze-pomidorow/

Odpowiednie produkty

Jedząc natomiast brązowe kasze, makarony, chude mięso, chude ryby i mnóstwo warzyw, nasz organizm szybko odwdzięczy się lepszym samopoczuciem i zdecydowanie lepszym wyglądem naszego ciała. Warto unikać produktów wzdymających. Wszelkie fasolki, groch, kapusta powodują, że brzuch od razu po posiłku wydaje się większy. Podobnie sytuacja wygląda ze słodyczami. Raz na jakiś czas można pozwolić sobie na dobre, domowe ciasto, jednak codzienne zajadanie się czekoladą, batonikami i cukierkami nie wpływa dobrze na wygląd naszego brzucha. Dieta na płaski brzuch powinna być także wzbogacona o składniki, które sprawiają, że rzeczywiście ten brzuch intensywnie „pracuje”. Mowa tutaj o błonniku, który można znaleźć w ciemnym pieczywie, kaszy gryczanej, kaszy jęczmiennej, płatkach zbożowych oraz w wielu, wielu innych. Błonnik sprawia, że nasze jelita oczyszczają się, a nasz metabolizm szybciej działa.

Dieta na płaski brzuch – alkohol, fastfoody – zdecydowanie nie!

Osoby, które pragną mieć płaski brzuch powinny unikać alkoholu. Kolorowe, słodkie drinki, piwo, likiery, wódka mają bardzo dużo pustych kalorii, które bardzo szybko sprawiają, że waga rośnie w górę. Widać to zawsze po wakacjach, na których nie stroni się od alkoholu. Wzrost wagi i wzdęty brzuch spowodowany jest tego typu napojami, które ani nie są zdrowe, ani nie mają dobrego wpływu na nasz organizm. Wiedzą o tym doskonale wszyscy smakosze piwa.

dieta

Dieta na płaski brzuch – suplementy

Czasami odpowiednia dieta bogata w błonnik, świeże warzywa i owoce oraz zdrowe mięso nie wystarcza. Nawet intensywne ćwiczenia sprawiają, że brzuch się nie zmienia. Co wtedy zrobić? Obowiązkowo należy odwiedzić swojego lekarza. Być może trzeba sprawdzić, czy nie jest się uczulonym na jakiś składnik pokarmowy, który powoduje, że brzuch jest wzdęty i nie można go w odpowiedni sposób odchudzić. W takiej sytuacji odpowiednie badania są jak najbardziej wskazane. Jeżeli jednak wszystko jest w porządku, warto postawić na suplementy diety, które mogą wspomóc tą drogę w uzyskaniu płaskiego brzucha. Wiele z dostępnych na rynku produktów sprawia, że uczucie łaknienia jest mniejsze. Niektóre pomogą rozruszać metabolizm oraz dostarczają wszystko to, czego w organizmie brakuje. Trzeba jednak pamiętać, iż suplementami nie wolno zastępować posiłków, ani też traktować ich jako leki na odchudzanie. Można także poradzić się farmaceutów, którzy także podpowiedzą, jakie suplementy sprawdzą się, gdy chce się odchudzić brzuch.

Wypracowanie płaskiego brzucha wcale nie musi być trudne

Jak wspomniano powyżej, trzeba zacząć od zmiany swoich nawyków (i to zarówno tych żywieniowych, jak i całego stylu życia). Zmiana diety na zdrowszą, całkowite wyeliminowanie niezdrowych produktów, alkoholu, używek oraz pustych kalorii to absolutnie podstawa. Do tego warto zadbać o systematyczny ruch, który także przyczyni się do tego, że tkanka tłuszczowa szybko zacznie znikać z brzucha, ukazując jego płaskie, ładne oblicze. Po czasie można wprowadzić kilka ćwiczeń skierowanych właśnie na brzuch, by po kilku miesiącach można było się cieszyć nie tylko płaskim, ale i wyrzeźbionym brzuchem. Wyrzeźbienie brzucha nie jest trudne, gdyż partie mięśniowe są bardzo podatne na tego typu rozmaite treningi.

Warto zobaczyć: https://www.villaaqua.pl/na-czym-polega-rozsadna-dieta/

Trening na brzuch

Osoby, które chcą wypracować płaski brzuch powinny podczas treningu skupić się właśnie na nim. Wiele osób słysząc o treningu na brzuch od razu myśli o popularnych „brzuszkach”. Jest to bardzo dobre ćwiczenie, które szybko mobilizuje odpowiednie mięśnie do pracy, jednak trzeba przyznać, iż samymi brzuszkami nie wyrzeźbi się tak ładnie brzucha. Dobrze wprowadzić trochę urozmaiconego treningu na brzuch i wykonywać również rozmaite kombinacje ćwiczeń na brzuch, które pozwolą wysmuklić także boki. Wszelki skośne brzuszki oraz popularna deska są jak najbardziej w tym przypadku strzałem w dziesiątkę. Oczywiście, w internecie można znaleźć wiele sposobów i treningów na to, jak w kilka lub w kilkanaście dni uzyskać idealnie płaski brzuch.

Jeszcze do niedawna olbrzymią popularnością cieszyło się wyzwanie trwające 45 dni podczas którego trzeba było wykonywać określone ćwiczenia na brzuch. Po takim wyzwaniu większość osób uzyskiwało wymarzony efekt, jednak nie był on długotrwały. Oprócz tego nie można zapomnieć również o ćwiczeniach kardio. To dzięki nim można naprawdę w odpowiedni sposób podkręcić metabolizm, tym samym kilogramy zaczniemy gubić znacznie szybciej. Jogging, jazda na rowerze, ćwiczenia na stepperze warto wykonywać więc przynajmniej dwa razy w tygodniu przez minimum 45 – 60 minut.

Warto wziąć pod uwagę wszystkie powyższe rady, gdyż w praktyce ich zastosowanie nie wymaga aż tak ogromnej zmiany w życiu. Wystarczy sprawdzać to co się je, stawiać na dobre produkty oraz ćwiczyć regularnie. Wówczas płaski brzuch uzyska się bardzo szybko i co najważniejsze ten efekt utrzyma się przez wiele lat. Łatwiej taki płaski brzuch utrzymać, niż go odchudzać. Trzeba o tym zawsze pamiętać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *